قُلنج های مغز یک ضعیفه

به قول دکتر بوق ورود افراد گَنده دماغ ممنون ( شما بخون متلقا ممنوع)

قُلنج های مغز یک ضعیفه

به قول دکتر بوق ورود افراد گَنده دماغ ممنون ( شما بخون متلقا ممنوع)

درد ../

دردهای من
جامه نیستند
تا ز تن در آورم
چامه و چکامه نیستند
تا به رشته ی سخن درآورم
نعره نیستند
تا ز نای جان بر آورم

دردهای من نگفتنی
دردهای من نهفتنی است

دردهای من
گرچه مثل دردهای مردم زمانه نیست
درد مردم زمانه است
مردمی که چین پوستینشان
مردمی که رنگ روی آستینشان
مردمی که نامهایشان
جلد کهنه ی شناسنامه هایشان
درد می کند

من ولی تمام استخوان بودنم
لحظه های ساده ی سرودنم
درد می کند

انحنای روح من
شانه های خسته ی غرور من
تکیه گاه بی پناهی دلم شکسته است
کتف گریه های بی بهانه ام
بازوان حس شاعرانه ام
زخم خورده است

دردهای پوستی کجا؟
درد دوستی کجا؟

این سماجت عجیب
پافشاری شگفت دردهاست
دردهای آشنا
دردهای بومی غریب
دردهای خانگی
دردهای کهنه ی لجوج

اولین قلم
حرف حرف درد را
در دلم نوشته است
دست سرنوشت
خون درد را
با گلم سرشته است
پس چگونه سرنوشت ناگزیر خویش را رها کنم؟درد
رنگ و بوی غنچه ی دل است
پس چگونه من
رنگ و بوی غنچه را ز برگهای تو به توی آن جدا کنم؟

دفتر مرا
دست درد می زند ورق
شعر تازه ی مرا
درد گفته است
درد هم شنفته است
پس در این میانه من
از چه حرف می زنم؟

درد، حرف نیست
درد، نام دیگر من است
من چگونه خویش را صدا کنم؟ 

 

                                                                                   * قیصر *

نظرات 8 + ارسال نظر
علی اصغرنجفی(اغو) چهارشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:04 ب.ظ

آدرس اشتباهه

صبا.. چهارشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:53 ب.ظ

درد حرف نیست....
درد نام دیگر من اشت!
من چگونه خویش را صدا کنم؟؟

چگونه ...؟

آیدا چهارشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:28 ب.ظ http://yekhekayat.blogfa.com/

چه دردای غم انگیز و نفس گیری برات بی دردی می خوام ساره جونم

منم همین طور ..برات بهترین ها رو می خوام خانومم :) / بوس

هیچ چهارشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:06 ب.ظ http://diwarha.blogfa.com/

تو آخه دردت چیه ؟
خونه بابا و مامان کمتر از گل بهت نمی گن و امکانات هم که ماشالله
اگه تو دوره و زمونه ما بودی چیکار میکردی

درد بی درمون علی ... درد بی درمون
زندگی همش فقط خوده آدمه ؟.. پس دورو بریات چی ؟ مردم چی ؟
بی خیال هیچی اصن ..
کاش تو دورو زمونه ی شما بودم من ... کاش الان ۵۰ سالم بود
هاه

فرداد چهارشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:47 ب.ظ http://ghabe7.blogsky.com

سلام آبجی
عکس رو فرستادم...به آدرس نگاه یخی...خبرم کن که ببینم رسیده یا نه.
پست های انسانیت دارتم خوندم:
درد، حرف نیست
درد، نام دیگر من است
من چگونه خویش را صدا کنم؟
...
خدا خودش دردمان را درمان کند.

سلام داداشم
خیلی لطف داری .. داداشم
خدا کند که درمان شود ...خدا کند
لطفت کم نشه

فرداد چهارشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 05:21 ب.ظ http://ghabe7.blogsky.com

ساره جان
دوباره فرستادم...چک کن.
یا حق.

اومد ممنونتم ...که انقد لطف داری

پیمان چهارشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:59 ب.ظ http://saieroshan.mihanblog.com/

سلام،یک جور پست بذار آدم وقت منه بخونه.بسیار زیبا بود
خداقوت_پیمان

سلام ... نفهمیدم اون نیم خط یعنی چی ؟ پیمان خان این کامنتات بعضی هاش اصلا منظور نمی رسونه
خواهش میشه .. بسی ممنون :)

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:41 ق.ظ

اگه بی هوا کسی وارد زندگیت شد بدون کار خدا بوده ! اگه بی محابا دلها از دستها

بهم گره خورد بدون کار خدا بوده ! اگه گریه هات تو خنده غفلت دیگران شنیده نشد تا

خرد نشی بدون تنها محرمت خدا بوده ! حالا هم اگه دلت شکسته و بغض “تنهایی”

خفه ات کرده شک نکن تنها مرحمت خداست که از سر تواضع یه بهونه واسه نوازشت

خوشحال میشم به وبلاگ منم یه سرس بزنید

ممنون بابت جملاتی که برام گذاشتید :)
میام سر فرصت / ممنون که بهم سر زدید :))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد